MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN MEHEDINŢI
COLEGIUL TEHNIC „DIERNA” ORŞOVA
PROIECT EDUCAŢIONAL DE PARTENERIAT
Titlul proiectului „ACTORII ... ÎN OGLINDA TIMPULUI”
ŞCOALA ORGANIZATOARE
Colegiul Tehnic „Dierna”
Director, Director
adjunct,
Prof. Pătăşanu Petre Prof.
Mladin Elena
Moto: „Studiind
opera unui scriitor studiem sufletul scriitorului însuşi.” (Eugen
Lovinescu)
DURATA PROIECTULUI
Anul şcolar 2014-2015 cu posibilitate de prelungire pe
următorul (următorii) an(i) şcolar(i).
ARGUMENT
Parteneriatul
educaţional urmăreşte transformarea reală a elevilor în actori principali ai
demersului educaţional, urmărindu-se atingerea unor obiective de natură
formală, informală şi socio-comportamentală.
Şcolile implicate
în această colaborare dispun de resurse materiale şi umane ce se pot adapta la
cerinţele societăţii româneşti actuale. În contextul unei societăţi în
permanentă schimbare, operând modificări de formă şi de fond la nivelul tuturor
subsistemelor sale, învăţământul românesc trebuie să-şi asume o nouă
perspectivă asupra funcţionării şi evoluţiei sale. În cadrul acestei
perspective, parteneriatul educaţional devine o prioritate a strategiilor
orientate către dezvoltarea educaţiei româneşti.
În cadrul
proiectului educaţional se urmăreşte dezvoltarea spiritului artistic al
elevilor, punând în scenă activităţi specifice tradiţionale şi
literar-culturale, precum şi spiritul actoricesc, dând viaţă remarcabilelor piese
de teatru a renumiţilor dramaturgi români, dar şi repunând în scenă roluri
interpretate de actori de seamă ai ţării noastre.
Activitatea din
cadrul proiectului aduce o mare contribuţie la descoperirea şi stimularea
talentelor, aptitudinilor elevilor, la cultivarea interesului şi a pasiunii
pentru literatură, lectură şi teatru, precum şi la cunoaşterea şi însuşirea
temeinică a limbii române.
SCOPUL PROIECTULUI
Constituirea unui
grup partenerial care să promoveze valori comune la nivelul partenerilor implicaţi:
decidenţi, oameni ai şcolii, elevii, familiile, reprezentanţi ai instituţiilor
guvernamentale şi ai celor nonguvernamentale;
Promovarea
dialogului şi a comunicării între elevii din şcolile implicate;
Dezvoltarea
cooperării şi a colaborării între cadrele didactice din unităti de învăţământ
diferite, urmărindu-se armonizarea condiţiilor specifice fiecărei şcoli cu
exigenţele sociale de ordin general;
Pregătirea elevilor
în sensul asigurării egalităţii şanselor în educaţie, al dezvoltării personale şi
al inserţiei în comunitate;
Atragerea efectivă
a elevilor în organizarea unor activităţi cu caracter extracurricular;
Dezvoltarea la
elevi a spiritului competitiv în activităţi artistice şi literare şi trezirea
interesului acestora pentru literatura contemporană şi pentru studierea
conştientă a creaţiei marilor dramaturgi români, dar şi sporirea interesului
acestora pentru scentele interpretate de actori de renume ai ţării noastre.
OBIECTIVE GENERALE PENTRU ELEVI
§ Să comunice cu elevii din şcoli şi medii diferite;
§ Să conştientizeze afectivitatea de grup ca suport al prieteniei;
§ Să dovedească un comportament atent, tolerant, civilizat;
§ Formarea spiritului competitiv şi artistic-literar;
§ Dezvoltarea interesului pentru literatura română;
§ Încurajarea colaborării şi a muncii în echipă;
§ Stimularea şi dezvoltarea aptitudinilor de creaţie ale elevilor.
OBIECTIVE GENERALE PENTRU CADRELE DIDACTICE IMPLICATE
§ Abilitatea de a construi un mediu educaţional care să motiveze elevul în
procesul instructiv-educativ.
GRUPURI ŢINTĂ
§ Elevii de liceu
§ Elevii de gimnaziu
RESURSE UMANE
§ Elevi ai şcolilor implicate
§ Cadre didactice implicate
§ Reprezentanţi ai autotităţilor locale
§ Directori ai şcolilor
RESURSE MATERIALE
§ Cărţi, manuale
§ Texte literare, piese de teatru
§ Videoproiector, calculator
§ Pliante
§ Aparat de fotografiat
§ Cameră video.
LOCUL DE DESFĂŞURARE
§ În incinta Colegiului Tehnic „Dierna”, Orşova
FORMA DE ORGANIZARE A ACTIVITĂŢILOR DIN CADRUL
PROIECTULUI
§ Frontal
§ Pe grupe
§ Individual
EVENIMENTE INSCRISE ÎN CADRUL PROIECTULUI
PERIOADA/DATA
|
EVENIMENTUL
|
3 martie 2015
|
Invitaţii lansate unităţilor de învăţământ participante la proiectul
educaţional „Actorii ... în oglinda timpului”.
Lansarea oficială a proiectului – postarea acestuia pe site–ul Colegiului
Tehnic „Dierna” Orşova.
|
3 - 10 martie 2015
|
Inscrierea elevilor din scolile implicate in proiect,
pe baza fisei (anexa)
Formarea grupurilor de elevi sub indrumarea cadrelor
didactice care vor participa la spectacolul de teatru
|
10 martie – 3 aprilie 2015
|
Pregatirea elevilor pentru spectacolul de teatru in
unitatile de invatamant implicate de catre cadrele didactice indrumatoare.
|
9 aprilie 2015
|
Desfasurarea spectacolului de teatru la Colegiul Tehnic
„Dierna” Orsova
Premierea castigatorilor (cei mai buni actori).
|
13 – 30 aprilie 2015
|
Acordarea / expedierea diplomelor de participare
elevilor si cadrelor didactice implicate in proiect.
|
MODALITĂŢI DE REALIZARE A OBIECTIVELOR
§ Antrenarea elevilor;
§ Pregătirea elevilor în vederea susţinerii pieselor de teatru şi a
spectacolului artistic literar.
MODALITĂŢI DE EVALUARE
§ Acordare de diplome;
§ Acordare premii câştigătorilor;
DISEMINAREA
§ Prezentarea proiectului în cadrul activităţilor, în şedinţele de consiliu
etc.;
§ Postarea proiectului pe site-ul şcolilor participante.
REZULTATUL
§ Pliante;
§ Înregistrări ale concursului-spectacol stocate pe CD;
§ Poze pe CD-uri;
§ Realizare de prezentări power-point cu activităţi din cadrul proiectului.
IMPACTUL
§ Întărirea colaborării elevi-cadre didactice din unitati scolare diferite,
de niveluri diferite;
§ Descoperirea şi stimularea elevilor talentaţi şi înzestraţi cu aptitudini
artistice;
§ Sporirea respectului de sine al elevilor;
§ Dezvoltarea interesului la elevi pentru a desfăşura mai multe activităţi
artistic-literare;
§ Implicarea responsabilă şi afectivă a elevilor în viaţa şcolii.
ETAPELE PROIECTULUI
§ Selectarea elevilor cu abilităţi specifice pentru proiect, conform unui
program de selecţie;
§ Întocmirea proiectului;
§ Prezentarea proiectului în şedinţele de consiliu profesoral, în comisie
metodică;
§ Iniţierea proiectului cu celelalte unitati de învăţământ;
§ Consultări pentru stabilirea programului activităţilor;
§ Avizarea protocolului de parteneriat de către conducerile şcolilor
implicate;
§ Desfăşurarea activităţilor stabilite în calendarul evenimentelor;
§ Evaluarea proiectului;
§ Întocmirea raportului final de activitate.
MODALITĂŢI DE ASIGURARE A CONTINUITĂŢII ŞI
SUSTENABILITĂŢII PROIECTULUI
§ Atragerea de noi sponsorizări;
§ Selecţionarea unor noi participanţi-elevi la proiect;
§ Atragerea unor noi şcoli în proiect.
MONITORIZARE
Se va urmări gradul de implicare al elevilor şi interesul
manifestat.
PROGRAM DE SELECŢIE
Şcoala: Colegiul
Tehnic “Dierna” Orşova
Scopul: selectarea
elevilor pentru proiectul educaţional;
cultivarea gustului estetic şi evidenţierea elevilor talentaţi.
Programul activităţii
Desfăşurarea programului va fi următorul:
1.
Elevii înscrişi vor prezenta, la alegere, acte din piesa “O scrisoare pierdută” de
I.L.Caragiale. Notarea se realizează conform indicatorilor de mai jos.
2.
Elevii înscrişi vor
interpreta anumite roluri stabilite de juriu din piesa “O scrisoare pierdută”
de I.L.Caragiale. Notarea se realizează conform indicatorilor de mai jos.
3.
Elevii promovaţi la
primele două etape, vor susţine o probă de interpretare cultural-artistică la
alegere (dans popular, muzică, recitare poezie), juriul urmărind aptitudinile
şi descoperind talentul specific.
Juriul este format din trei cadre didactice de
specialitate care vor acorda note de
la 1 la 5 fiecărei interpretări. Aceştia vor urmări:
mişcarea scenică; adecvarea elementelor nonverbale şi paraverbale la fiecare
replică; credibilitatea „actorilor“, conform baremului
de notare:
Piesa
|
Mişcarea scenică
|
Adecvarea elementelor nonverbale
|
Adecvarea elementelor paraverbale
|
Credibilitatea
|
Total
|
O
scrisoare pierdută (acte la alegere)
|
|||||
O
scrisoare pierdută (acte stabilite
de juriu)
|
Se acordă note de la 1 la 5.
Articol de
prof. Cazacu Monica
- Initiator si responsabil proiect
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu