PROIECT EDUCAŢIONAL
"MIHAI EMINESCU - LUCEAFĂRUL POEZIEI ROMÂNEŞTI”
EDIŢIA A II-A
9 – 15 ianuarie 2014
DOMENII ÎN CARE SE ÎNCADREAZĂ PROIECTUL: Domeniul Estetic şi Creativ
TIPUL PROIECTULUI: Local /
Interdisciplinar
Argument....
El
de-a pururi străluceşte,
Marele
Luceafăr blând,
Inima
ce dăruieşte
Neamului
un veşnic cânt.
El e
vers urcat pe culme,
Stihuit
din foc nestins,
Călător
etern prin lume,
Univers
de neatins.
(Petre G. Nicolae)
În contextul unei societăţi care se schimbă, operând modificări de formă şi
de fond la nivelul tuturor subsistemelor sale, învăţământul românesc trebuie să
îşi asume o nouă perspectivă asupra funcţionării şi evoluţiei sale. Şcolile
implicate în această colaborare dispun de resurse materiale şi umane ce se pot
adapta la cerinţele societăţii româneşti actuale. În cadrul acestei perspective
inedite, parteneriatul educaţional devine o prioritate a strategiilor orientate
către dezvoltarea educaţiei.
Parteneriatul propus urmăreşte transformarea reală a elevilor în actori
principali ai demersului educaţional, urmărindu-se atingerea unor obiective de
natură formală, informală, socio-comportamentală.
Iată un prilej de a ne completa orizontul despre opera celui mai mare poet, Mihai Eminescu, analizând documentele contestabile şi afirmaţiile făcute la adresa lor. Depăşind stadiul de analiză ‚ ca şi continuatori, ne putem manifesta respectul şi admiraţia prin omagierea poetului la 15 ianuarie în fiecare an prin activităţi culturale şi artistice.
Iată un prilej de a ne completa orizontul despre opera celui mai mare poet, Mihai Eminescu, analizând documentele contestabile şi afirmaţiile făcute la adresa lor. Depăşind stadiul de analiză ‚ ca şi continuatori, ne putem manifesta respectul şi admiraţia prin omagierea poetului la 15 ianuarie în fiecare an prin activităţi culturale şi artistice.
Dezvoltând elevilor abilităţi de comunicare, creativitate, gândire critică,
spirit de întrajutorare şi fair-play, toleranţă, îi vom pregăti pentru a se
integra activ într-o lume democratică, interdependentă şi a schimbărilor
rapide.
Scopul proiectului:
- Cunoaşterea
operei şi vieţii poetului Mihai Eminescu;
- Dezvoltarea
dragostei pentru literatura română clasică şi contemporană;
- Stimularea şi
afirmarea potenţialului literar, artistic şi creativ al elevilor din
învăţământul gimnazial şi liceal;
- Stabilire de
relaţii de colaborare între elevi de niveluri de învăţământ diferite.
Obiectivele proiectului:
- să-şi
îmbogăţească cunoştinţele despre marele poet;
- să cunoască
semnificaţia zilei de 15 ianuarie;
- să memoreze şi
să recite expresiv poezii eminesciene;
- să realizeze
compoziţii artistice şi literare, precum şi plastice inspirate din
poeziile eminesciene;
- să participe
afectiv, activ şi intens la activităţile desfăşurate în echipă.
Grupul ţintă:
- eleviii
claselor a IX-a ai Colegiului Tehnic
„Dierna” Orsova ( 10 elevi)
- eleviii
claselor a VIII-a ai Şcolii Gimnaziale „Pamfil Şeicaru” Orşova (10 elevi)
- eleviii
claselor a VIII-a ai Şcolii Gimnaziale „Petru Dumitriu” Orşova (10 elevi)
Grupul de beneficiari:
- direcţi: elevii participanti, cadre didactice
- indirecţi:- elevii
neparticipanti, parinti, sustinatori
Locul desfăşurării: sala de clasă / Colegiul Tehnic „Dierna”
Perioada de desfăşurare: 08. 01. 2014 –
15.01. 2014
INIŢIEREA GRUPULUI ŢINTĂ
- Lansarea propunerii de proiect
- Vizitarea bibliotecii pentru a împrumuta volume cu
poezii ale poetului
- Întocmirea unor fişe biografice
- Documentare în vederea realizării prezentării ppt
conţinând date biografice
IMPLEMENTARE
- Prezentarea ppt a materialului conţinând date
biografice
- Citirea expresivă a unor poezii de către elevi din
volumele alese
- Învăţarea unor cântece pe versuri eminesciene
- Realizarea expoziţiei de lucrări plastice, artistice
şi literare realizate de elevi.
DISCIPLINE IMPLICATE ÎN
PROIECT
- Limba şi literatura română
- Informatică
- Ed. muzicală
- Ed. plastică
ACTIVITĂŢILE ŞI PROGRAMUL ACTIVITĂŢILOR
NR.
CRT.
|
ACTIVITĂŢILE DESFĂŞURATE
|
LOCUL
DESFĂŞURĂRII
|
DATA
|
RESPONSABIL
| |||
1.
|
Mihai
Eminescu – Luceafărul poeziei româneşti
- prezentare pps despre viaţa şi opera marelui poet
- selectarea informaţiei cu privire la biografie şi
activitatea lui literară
|
Sala de clasă
|
08.01.2014
09.01.2014
|
Prof. Cazacu
Monica
Prof. parteneri
| |||
2.
|
Mihai
Eminescu – mai aproape de noi
- audierea unor poezii şi cântece eminesciene
- realizarea unor compoziţii plastice, artistice şi
literare, care să oglindească opera lui Mihai Eminescu
|
Sala de clasă
|
09.01.2014
10.01.2014
|
Prof. Cuzman
Norica
Prof. parteneri
| |||
3.
|
Expoziţie de lucrări plastice, artistice şi literare
ale elevilor ce oglindesc opera marelui poet
Darul
lui Eminescu – memorarea şi recitarea unor poezii
|
Sala de clasă
|
13.01.2014
|
Cadre didactice
implicate
| |||
4.
|
Scrierile
lui Eminescu – izvor de inspiraţie
- dramatizare – Scrisoarea III
( fragment) – elevi gimnaziu
- dramatizare – Luceafarul (fragmente) – elevi liceu
|
Sala de clasă
|
14.01.2014
|
Prof. Cuzman
Norica
Prof. Draghici
Ana
| |||
5.
6.
|
Medalion
literar – Mihai Eminescu
Concurs
- de cultură generală privind viaţa şi opera poetului
- recitare de poezii eminesciene
-recitare/prezentare compoziţii literare proprii
- interpretare de cântece pe versuri eminesciene
(optional)
Premierea
elevilor şi cadrelor didactice implicate
|
Sala de clasă
|
15.01.2014
|
Director
Prof. Cazacu
Monica
Cadre didactice
implicate
| |||
7.
|
Diseminare,
popularizare în presă
|
|
15.01.2014
|
Director
Prof. coordonator
şi realizator proiect
| |||
MATERIALE / RESURSE
- RESURSE UMANE: eleviii Colegiului Tehnic
„Dierna” Orsova
eleviii Şcolilor Gimnaziale Orsova
cadre
didactice
- RESURSE
MATERIALE: volume cu poezii, bloc de desen, acuarele, creioane
colorate, carioca,costumaţie pt. dramatizare, videoproiector, calculator, aparat foto,
coli cartonate colorate, diplome
EVALUAREA
Evaluarea se va
realiza atât pe parcursul derulării proiectului, prin chestionare, jurnal de
impresii, dar şi prin metode specifice de evaluare: portofoliul şi concursul.
Se vor acorda
diplome de participare tuturor elevilor.
POPULARIZAREA
·
Prezentarea proiectului în cadrul Comisiei metodice;
·
Pliante; Afişe.
·
Publicarea proiectului in revista scolii;
·
Mediatizare prin mass-media, presă locală.
prof. Cazacu Monica
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu